Geïnitieerd door de heer Leo Amsallem in 1978, zette ons Franse merk Leo & Ugo (aanvankelijk bekend als Léo Guy) voor het eerst zijn eerste stappen in de wereld van haute couture tailoring om eindelijk zijn Parijse handtekening op te leggen aan de garderobe van de Franse vrouw, haar silhouet te sublimeren en haar singulariteit te bevestigen.
Een confectie van kleding en accessoires die kan wedijveren met de grootste huizen in de modesector.
Maar geconfronteerd met de groeiende behoeften van ready-to-wear voor vrouwen en de eentonigheid van het aanbod, besloot het merk om het pad van democratisering in te slaan door collecties van hoge kwaliteit te creëren tegen betaalbare prijzen.
Na een eerste collectie breisels die sterk op zijn succes in de vroege jaren 2000 stond, heeft het merk geleidelijk een couturecollectie van trendy en elegante dameskleding ontwikkeld, van goede kwaliteit tegen de eerlijkste prijs. Vanaf nu werkt Ugo, de oudste zoon van Leo, aan het tot leven brengen van glamour en vrouwelijkheid binnen vrouwenmodetrends in een 100% menselijk Frans modehuis.
Nieuwe uitdagingen: ethiek als doel
Met de opkomst van klimaatkwesties en sociale imperatieven, wilde Leo & Ugo zijn werking en zijn waarden veranderen om een ethischer en milieuvriendelijker productiemodel te bieden.
Daarom doen we er alles aan om onze textielproductie dichter bij elkaar te brengen om de gegenereerde koolstofimpact te beperken. In feite produceren we steeds meer in Italië en geven we de voorkeur aan lang transport per boot, dat ecologischer is dan per vliegtuig. We werken aan de traceerbaarheid van onze grondstoffen om aan onze idealen te voldoen, door op een meer verantwoorde manier in te kopen en te produceren.